تبلیغات
ورزش و تناسب اندام - سلامت استخوان زنان ورزشكار جوانی كه دچار قطع قاعدگی می شوند احتمالا در خطر است.

ورزش و تناسب اندام

زندگی با سلامتی زیباست

 

سلامت استخوان زنان ورزشكار جوانی كه دچار قطع قاعدگی می شوند احتمالا در خطر است.

 

نوع مطلب :بدنسازی ،تناسب اندام ،آسیب های ورزشی ،

نوشته شده توسط:م نجفیان

محققان دریافتند در بین ‪ ۵۷‬دختر نوجوان ورزشكار و غیر ورزشكار، در ورزشكارانی كه دچار قطع قاعدگی شده اند،تراكم استخوان كمتر از افراد غیر ورزشكار است.

این یافته اهمیت تغذیه مناسب در دختران ‪۱۲‬تا‪ ۱۸‬ساله ورزشكار را تایید می كند.

نتایج این تحقیقات در نشریه پزشكی اطفال منتشر شده است.

اعتقاد بر آن است كه عدم مصرف كالری مناسب و چربی كم بدن، علت اولیه در قاعده نشدن و یا نبود دوره‌های قاعدگی در زنان ورزشكار است.

دكتر مادهوسمیتا میسرا مجری این تحقیقات از بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشكده پزشكی هاروارد می‌گوید قطع قاعدگی نشان می‌دهد كه بدن میزان هورمون لازم را برای بهینه‌سازی تراكم استخوان ندارد.

این امر به كاهش میزان انباشت تراكم استخوان در سنی منجر می‌شود كه تراكم استخوان باید به بالاترین میزان خود برسد.

میسرا و همكارانش برای این تحقیقات تراكم استخوان و تركیبات بدنی دو گروه ورزشكار ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۸‬ساله را كه اغلب آنها دونده بودند با یك گروه غیر ورزشكار همسال مورد بررسی قرار دارند.

قاعدگی ‪ ۲۱‬درصد از ورزشكاران قطع شده بود در حالی كه ‪ ۱۸‬تن از این ورزشكاران و نیز ‪ ۱۸‬غیرورزشكار قاعدگی منظم داشتند.

این گروه تحقیقاتی با مقایسه غیر ورزشكاران و ورزشكارانی كه قاعدگی داشتند دریافت تراكم استخوان در در ورزشكارانی كه دوره عادت ماهانه نداشتند كمتر بود.

علاوه بر این در ‪ ۳۸‬درصد ورزشكارانی كه قاعدگی نداشتند، تراكم استخوان در ناحیه ستون فقرات كم بود در حالی كه این میزان در دو گروه دیگر از حدود ‪۱۱‬درصد تجاوز نمی‌كرد.

محققان می‌گویند برای مشاهده اینكه چگونه قاعدگی ورزشكاران سلامت استخوانهای آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد باید تحقیقات بیشتری انجام شود یافته‌های جدید بر اهمیت بهینه‌سازی وضعیت تغذیه و قاعدگی در ورزشكاران تاكید دارد.

تیم تحقیقاتی به رهبری میسرا در گزارش خود نوشت حفظ دوره قاعدگی برای همه ورزشكاران زن بسیار مهم است اما موضوع برای ورزشكاران نوجوان از اهمیت بیشتری برخوردار است.





خواب و آرامش سه شنبه 12 اردیبهشت 1391
۲۰ نکته برای یک پیاده‌روی سالم یکشنبه 3 بهمن 1389
به راحتی لاغر شوید فقط با یک چراغ!! دوشنبه 1 آذر 1389
توصیه هایی باورنکردنی برای داشتن سلامتی فوق العاده دوشنبه 1 آذر 1389
نوشیدن اب باعث لاغری می شود چهارشنبه 16 تیر 1389
20 راهکار برای تناسب اندام سه شنبه 18 خرداد 1389
کوچک کردن چربیها ی شکم یکشنبه 26 اردیبهشت 1389
غذاهایی که شکم شما را آب می کنند شنبه 11 اردیبهشت 1389
راه حلی برای تثبیت کاهش وزن پس از رژیم دوشنبه 6 اردیبهشت 1389
آموزش برنزه کردن صورت و بدن سه شنبه 24 فروردین 1389
بهترین زمان برای چربی سوزی دوشنبه 23 فروردین 1389
کوچک کردن شکم چهارشنبه 14 بهمن 1388
یک رژیم بین المللى سه روزه پنجشنبه 8 بهمن 1388
10 فرمان برای فرار از بوی بد عرق! شنبه 26 اردیبهشت 1388
پوکی استخوان زن و مرد نمی‌شناسد دوشنبه 21 اردیبهشت 1388
قند موجود در مواد غذایی دوشنبه 21 اردیبهشت 1388
چگونه در پیاده‌روی کالری بیشتری بسوزانیم؟ چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388
ورزش و مكملهای غذایی شنبه 12 اردیبهشت 1388
تغذیه ورزشکاران و تامین انرژی شنبه 12 اردیبهشت 1388
5 توصیه مهم برای جلوگیری از ریزش مو یکشنبه 6 اردیبهشت 1388
نکاتی تازه درباره کوچک کردن شکم سه شنبه 1 اردیبهشت 1388
مزایای ورزش شنا دوشنبه 31 فروردین 1388
ارتقاء سلامت نوجوانان از طریق فعالیت بدنى و ورزشى دوشنبه 31 فروردین 1388
اقدامات اولیه در آسیبهای ورزشی پنجشنبه 20 فروردین 1388
بررسی آسیبهای ورزشی در معلولین پنجشنبه 20 فروردین 1388
مصدومیت ها در ورزش بسکتبال پنجشنبه 20 فروردین 1388
ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پنجشنبه 20 فروردین 1388
ورزش وسلامتی کودکان پنجشنبه 20 فروردین 1388
انگیزه هایی برای ورزش كردن سه شنبه 18 فروردین 1388
چگونه قدرت کششی خود را تا بیست درصد افزایش دهیم سه شنبه 18 فروردین 1388
لیست آخرین پستها