تبلیغات
ورزش و تناسب اندام - چگونه پیاده روی گروهی را آغاز کنیم.

ورزش و تناسب اندام

زندگی با سلامتی زیباست

 

چگونه پیاده روی گروهی را آغاز کنیم.

 

نوع مطلب :مقالات علمی ،

نوشته شده توسط:م نجفیان


آغاز کردن تیم پیاده روی نیازمند چیز زیادی نیست. خیلی راحت این موضوع را به دیگران بگوئید و تیمتان را سازمان دهید. به زودی به سمت داشتن زندگی سالم­تر حرکت خواهید کرد.
این موضوع را به دیگران بگوئید.
با اعضاء خانواده، دوستان، همسایه­ها و همکاران صحبت کنید. احتمالاً افرادی دوروبرتان هستند که آماده هستند کفش­های مخصوص پیاده روی را به پا کنند و همراه شما باشند.
سازماندهی
هنگامی که اعضاء تیم شما جمع شدند، جلسه­ای تشکیل دهید. به گرمی با اعضاء گروه احوالپرسی کنید و از همه بخواهید نام، آدرس، شماره تلفن و ایمیل خود را در اختیارتان بگذارند تا در موقع لزوم بتوانید با آن­ها تماس بگیرید.
سپس کار خود را آغاز کرده، این موارد را نوشته و در موردش صحبت کنید.
هر چند وقت یکبار پیاده روی کنید.
کی و کجا یکدیگر را ملاقات کنید.
در فضاهای داخل یا خارج از خانه پیاده روی کنید.
در مواقعی که شرایط آب و هوایی خوب نیست، چه کنید.
مسیر پیاده روی
سرعت پیاده روی
مسافت پیاده روی
اگر گروهی با اهداف تناسب اندامی متفاوت دارید، گروه خود را بر پایه­ی سطح تناسب اندام، اهداف تناسب اندامی، حضور و دیگر عوامل، به گروه­های کوچکتر تقسیم کنید.
 
حفظ سرعت
هنگامی که روال پیاده روی گروه را پایه­ریزی کردید، به دنبال روش­هایی برای تحریک انگیزه باشید. ممکن است برای تیم خود، نامی برگزینید، یا یک آرم گروهی طراحی کنید، در انجمن­های خیریه گروه­های پیاده روی شرکت کنید یا اهداف مشخص را برای افزایش زمان و شدت پیاده روی پی­ریزی کنید.
صمیمیت گروه و موفقیتی را که با دیگران تقسیم و تجریه می­کنید، می­توانند به شما در مسیرتان به سمت افزایش سلامتی کمک کنند.
 
کفش­های مخصوص پیاده روی:
کفش­های مخصوص پیاده روی مشخصه­هایی دارند که دیگر کفش­ها ندارند. اینجا در می­یابید که چگونه کفش مناسب را بیابید و چگونه بهترین اندازه را پیدا کنید.
کفش­هایی که برایتان راحت هستند و اندازه­ی پایتان هستند از صدماتی از قبیل تاول زدن و پینه بستن جلوگیری می­کنند. کفش­هایی که اندازه­ی پایتان هستند می­توانند به شما در دنبال کردن برنامه پیاده روی کمک کنند. اما همه­ی کفش­ها یکسان و اندازه­یشان مساوی نیستند. مشخصه­ها را بیابید و کفش اندازه دقیق پایتان را پیدا کنید.
 
 
در جستجوی مشخصه­های مفید
این که یک کفش چگونه ساخته می­شود، کارکرد واندازه­ی کفش را تحت تأثیر قرار می­دهد. دانستن اجزاء پایه­ای یک کفش مخصوص پیاده روی می­تواند به شما در دسته بندی مدل­های موجود کمک کند.
 تذکر: همه­ی کفش­های مخصوص پیاده روی قوس و لایه­های ژله­ای ندارند، اگر چه مشخصه­هایی دارند که استحکام و اصطحکاک را در بردارند.
 
شکل پاهایتان را در نظر بگیرید
پاها شکل­ها و اندازه­های متفاوتی دارند، برای اینکه مشکلات دردناکی نداشته باشید، هنگام خرید یک جفت کفش پیاده روی، شکل و اندازه­ی پاهایتان را در نظر بگیرید.
 
 
 
عرض و طول
کفش­هایی که خیلی باریک یا خیلی گشاد هستند باعث تاول و پینه­های دردناکی می­شوند. به علاوه، قسمت جلویی کفش که فضای کافی برای انگشتان پا ندارد، می­تواند باعث وخیم­تر شدن اختلالات پا از قبیل قوز شست پا و انگشتان چکشی شود.
 
نوع قوس
تراز ظریف استخوان­ها، ماهیچه­ها، رباط­ها، و زردپی­ها پای شما، قوس­های متاتارسی جانبی و طولی را شکل می­دهند. هنگامی که پیاده روی می­کنید، این قوس­های قابل انعطاف و ارتجاعی کمک می­کنند که وزن بدنتان بر روی پاهایتان تقسیم شود. قوس­های پای شما نقش مهمی در وفق دادن سطوح مختلفی که بر روی آن­ها راه می­روید با بدنتان دارند.
کفشی را انتخاب که موافق نوع قوس شما است. در کل، پای شما جزء یکی از این سه دسته زیر می­باشد.
 
پایی با قوس خنثی
پاهای شما نه خیلی کم قوس و نه قوسشان زیاد است. به دنبال کفش­هایی با کف­های میانی محکم، مستقیم به سمت کف­های نیم قوس­دار باشید (منظور از کف، شکل کف پا است.) و همچنین دنبال کفش­هایی با استحکام متوسط باشید.
 
کم قوس یا پا صاف
قوس­های کم یا پاهای صاف باعث فشار ماهیچه­ای و مشکلات مفصلی در پاها و زانوهایتان می­شوند چرا که پاهای شما نمی­توانند به خوبی بدنتان را حمایت کنند. دنبال کفشی با کنترل سرعت باشید تا بتوانید پای خود را ثابت نگهدارید.
پاهایی با قوس زیاد
قوس­های زیاد منجر به رگ به رگ شدگی در مفاصل و ماهیچه­ها می­شوند و به پاهایتان به اندازه­ی کافی شوک (تکان) داده نمی­شود. به دنبال کم کردن فشار بر روی پاهایتان بگذارید تا کمبود جذب شوک طبیعی را جبران کنید.
در مورد نوع پایتان اطمینان ندارید؟ پایتان را در آب فرو برید و روی تکه­ای از مقوا گام بردارید. ردپایتان را ببندید. اگر می­توانید قسمت زیادی از ردپایتان را ببینید، پس احتمالاً قوس پایتان کم است. اما اگر قسمت کمی از پایتان را ببینید، احتمالاً قوس پایتان زیاد است.
می­توانید برای داشتن نوع (شکل) پایتان به کفش­های قدیمی خود رجوع کنید. هنگامی که می­خواهید یک جفت کفش جدید بخرید، کفش­های قدیمی خود را همراهتان ببرید. بیش­تر فروشندگان حرفه­ای کفش می­توانند بر پایه کفش­های قدیمیتان، شما را راهنمایی کنند که چه کفشی بخرید.
بهترین سایز را خریداری کنید.
بهترین روش جستجوی راحتی و اندازه­ی مناسب است نه طرح زیبا. اگر کفش شما پایتان را می­زند، یا آن را اذیت می­کند در این صورت طرح کفش مهم نیست. در اینجا چند پیشنهاد در مورد انتخاب کفش مخصوص پیاده روی ارائه شده است:
 
¾ هنگامی که پیاده روی می­کنید همان جوراب­های قدیمی را بپوشید یا آن جوراب­ها را با خود به مغازه ببرید
¾کفش­هایتان را از مغازه­های لوازم ورزشی بخرید یا در فروشگاه­هایی که در آنها حق انتخاب زیادی دارید (کفش­های زیادی برای انتخاب وجود دارد) خرید کنید.
¾از فروشنده بخواهید هر دو پایتان را اندازه بگیرد، خودتان هم آنها را اندازه بگیرید یا از دوست یا یکی از اعضاء خانواده بخواهید به شما کمک کند. برای این که اندازه­گیری دقیقی داشته باشید هنگام اندازه­گیری بایستید.
¾ اگر یکی از پاهایتان از دیگری بزرگتر است، کفشی را امتحان کنید که اندازه­ی پای بزرگترتان است.
¾ هر دو پای کفش را امتحان کنید و اندازه­هایشان را چک کنید. انگشتان پایتان را تکان دهید. اگر بین بلندترین انگشت پا و ته كفشحداقل نیم اینچ فاصله نیست ( تقریبآ"عرض انگشتان) سایز بزرگتر را امتحان كنید.
¾ اگر بالا یا کناره­های کفشتان اذیتتان می­کند، کفش بزرگتر یا عریض­تری را امتحان کنید.
 
¾ اطمینان حاصل کنید که کفش به اندازه­ی کافی عریض است. کناره­های کفش نباید تنگ باشند بلکه باید راحت باشند. اگر خانمی هستید که پاهایتان پهن است، کفش مخصوص آقایان و پسران را هم در نظر داشته باشید، که پاشنه و گوی پایشان بزرگتر است.
¾ قبل از خرید کفش­ها، با آنها قدم بزنید باید در همان لحظه با آنها احساس راحتی کنید. اطمینان حاصل کنید که پاشنه­ی پایتان در کفش راحت است و در کفشتان هنگام پیاده روی لیز نمی­خورید.
 
برای جلوگیری از آسیب کفش­های کهنه را کنار بگذارید
همه­ی کفش­های مخصوص پیاده روی سرانجام کهنه می­شوند و حتی اگر هنوز هم در آنها احساس راحتی می­کنید، ممکن است به اندازه­ی کافی حرکت را جذب نکنند. به وضعیت کفش­هایتان دقت کنید. اگر کف آن پوسیده یا کهنه است، وقت آن است که جفت جدیدی را خریداری کنید.
 
تصمیم درستی بگیرید. (تصمیم آگاهانه­ای بگیرید)
کفش­های نامناسب باعث ایجاد مشکلات زیادی می­شوند. حالا که می­دانید به دنبال چه مشخصه­هایی باشید، می­توانید با اطمینان خرید کنید. کفش­هایی را بپوشید که راحت هستند و دقیقاً مناسب پیاده روی هستند و جایی برای نگرانی ندارند.




خواب و آرامش سه شنبه 12 اردیبهشت 1391
۲۰ نکته برای یک پیاده‌روی سالم یکشنبه 3 بهمن 1389
به راحتی لاغر شوید فقط با یک چراغ!! دوشنبه 1 آذر 1389
توصیه هایی باورنکردنی برای داشتن سلامتی فوق العاده دوشنبه 1 آذر 1389
نوشیدن اب باعث لاغری می شود چهارشنبه 16 تیر 1389
20 راهکار برای تناسب اندام سه شنبه 18 خرداد 1389
کوچک کردن چربیها ی شکم یکشنبه 26 اردیبهشت 1389
غذاهایی که شکم شما را آب می کنند شنبه 11 اردیبهشت 1389
راه حلی برای تثبیت کاهش وزن پس از رژیم دوشنبه 6 اردیبهشت 1389
آموزش برنزه کردن صورت و بدن سه شنبه 24 فروردین 1389
بهترین زمان برای چربی سوزی دوشنبه 23 فروردین 1389
کوچک کردن شکم چهارشنبه 14 بهمن 1388
یک رژیم بین المللى سه روزه پنجشنبه 8 بهمن 1388
10 فرمان برای فرار از بوی بد عرق! شنبه 26 اردیبهشت 1388
پوکی استخوان زن و مرد نمی‌شناسد دوشنبه 21 اردیبهشت 1388
قند موجود در مواد غذایی دوشنبه 21 اردیبهشت 1388
چگونه در پیاده‌روی کالری بیشتری بسوزانیم؟ چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388
ورزش و مكملهای غذایی شنبه 12 اردیبهشت 1388
تغذیه ورزشکاران و تامین انرژی شنبه 12 اردیبهشت 1388
5 توصیه مهم برای جلوگیری از ریزش مو یکشنبه 6 اردیبهشت 1388
نکاتی تازه درباره کوچک کردن شکم سه شنبه 1 اردیبهشت 1388
مزایای ورزش شنا دوشنبه 31 فروردین 1388
ارتقاء سلامت نوجوانان از طریق فعالیت بدنى و ورزشى دوشنبه 31 فروردین 1388
اقدامات اولیه در آسیبهای ورزشی پنجشنبه 20 فروردین 1388
بررسی آسیبهای ورزشی در معلولین پنجشنبه 20 فروردین 1388
مصدومیت ها در ورزش بسکتبال پنجشنبه 20 فروردین 1388
ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پنجشنبه 20 فروردین 1388
ورزش وسلامتی کودکان پنجشنبه 20 فروردین 1388
انگیزه هایی برای ورزش كردن سه شنبه 18 فروردین 1388
چگونه قدرت کششی خود را تا بیست درصد افزایش دهیم سه شنبه 18 فروردین 1388
لیست آخرین پستها