تبلیغات
ورزش و تناسب اندام - به راحتی لاغر شوید فقط با یک چراغ!!

ورزش و تناسب اندام

زندگی با سلامتی زیباست

 

به راحتی لاغر شوید فقط با یک چراغ!!

 

نوع مطلب :مقالات علمی ،

نوشته شده توسط:م نجفیان

 


شما به سادگی می‌توانید با خاموش کردن چراغ‌ها در شب به کاهش وزن خود کمک کنید.
تحقیقات نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض نور در هنگام شب متابولیسم بدن شما را تغییر داده و باعث می‌شود شما به طور ناخودآگاه دچار افزایش وزن شوید.
محققان هم‌چنین متوجه شدند بیدار بودن تا دیرهنگام در شب باعث ایجاد تغییراتی در عادات غذا خوردن شما می‌شود و باعث می‌شود شما بیش‌تر غذا بخورید. این در حالی است که سوخت و ساز بدن در این هنگام کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که کارمندانی که در هنگام شب کار می‌کنند با احتمال بیش‌تری به بیماری‌های قلبی و دیابت دچار می‌شوند.
تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد قرار گرفتن آن‌ها در برابر نور حتی اگر اندک باشد باعث می‌شود آن‌ها در مقایسه با موش‌های دیگر نزدیک به یک سوم بیش‌تر دچار اضافه وزن شوند. لورا فانکن عصب شناس دانشگاه اوهایو استیت در این باره گفت: با وجود آنکه تفاوتی بین میزان فعالیت موش‌ها و مصرف غذای آن‌ها در طول روز به وجود نیامد، اما موش‌هایی که در شب هنگام در معرض نور قرار داشتند زودتر از سایرین دچار اضافه وزن می‌شدند.
این بررسی‌ها نشان می‌دهد وزن انسان‌ها فقط به میزان کالری دریافتی و کالری مصرفی بستگی ندارد، بلکه به ریتم بدن و ساعت طبیعی بدن نیز بستگی دارد.
پروفسور راندی نلسون در این باره گفت: نور در هنگام شب یک فاکتور محیطی است که ممکن است باعث افزایش اپیدمی چاقی در جهان شود. این در حالی است که بسیاری باور ندارند که همین عامل به ظاهر ساده نقش مهمی در چاق شدن آن‌ها دارد.
به این ترتیب ثابت می‌شود استفاده از کامپیوتر در هنگام شب و یا تماشای تلویزیون در این هنگام همه از عوامل خطرزا در افزایش وزن هستند. از دیگر عوامل موثر می‌توان به کمبود تحرک بدنی و رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد





خواب و آرامش سه شنبه 12 اردیبهشت 1391
۲۰ نکته برای یک پیاده‌روی سالم یکشنبه 3 بهمن 1389
به راحتی لاغر شوید فقط با یک چراغ!! دوشنبه 1 آذر 1389
توصیه هایی باورنکردنی برای داشتن سلامتی فوق العاده دوشنبه 1 آذر 1389
نوشیدن اب باعث لاغری می شود چهارشنبه 16 تیر 1389
20 راهکار برای تناسب اندام سه شنبه 18 خرداد 1389
کوچک کردن چربیها ی شکم یکشنبه 26 اردیبهشت 1389
غذاهایی که شکم شما را آب می کنند شنبه 11 اردیبهشت 1389
راه حلی برای تثبیت کاهش وزن پس از رژیم دوشنبه 6 اردیبهشت 1389
آموزش برنزه کردن صورت و بدن سه شنبه 24 فروردین 1389
بهترین زمان برای چربی سوزی دوشنبه 23 فروردین 1389
کوچک کردن شکم چهارشنبه 14 بهمن 1388
یک رژیم بین المللى سه روزه پنجشنبه 8 بهمن 1388
10 فرمان برای فرار از بوی بد عرق! شنبه 26 اردیبهشت 1388
پوکی استخوان زن و مرد نمی‌شناسد دوشنبه 21 اردیبهشت 1388
قند موجود در مواد غذایی دوشنبه 21 اردیبهشت 1388
چگونه در پیاده‌روی کالری بیشتری بسوزانیم؟ چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388
ورزش و مكملهای غذایی شنبه 12 اردیبهشت 1388
تغذیه ورزشکاران و تامین انرژی شنبه 12 اردیبهشت 1388
5 توصیه مهم برای جلوگیری از ریزش مو یکشنبه 6 اردیبهشت 1388
نکاتی تازه درباره کوچک کردن شکم سه شنبه 1 اردیبهشت 1388
مزایای ورزش شنا دوشنبه 31 فروردین 1388
ارتقاء سلامت نوجوانان از طریق فعالیت بدنى و ورزشى دوشنبه 31 فروردین 1388
اقدامات اولیه در آسیبهای ورزشی پنجشنبه 20 فروردین 1388
بررسی آسیبهای ورزشی در معلولین پنجشنبه 20 فروردین 1388
مصدومیت ها در ورزش بسکتبال پنجشنبه 20 فروردین 1388
ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پنجشنبه 20 فروردین 1388
ورزش وسلامتی کودکان پنجشنبه 20 فروردین 1388
انگیزه هایی برای ورزش كردن سه شنبه 18 فروردین 1388
چگونه قدرت کششی خود را تا بیست درصد افزایش دهیم سه شنبه 18 فروردین 1388
لیست آخرین پستها